احسان عابدی
 

عمق تاثیرات سفر تاریخی احمدی نژاد به لبنان را به دستاوردهای حضور در سازمان ملل اضافه کنید، آنوقت می بینید چرا امام خامنه ای (حفظه الله) حکیمانه می فرمایند:

« يكى از دوستان گفتند ما از دست چپ و راست رئيس جمهور دلمان خون است... اما به شما عرض بكنم؛ اينها جزو مسائل تعيين كننده و اصلى نيست. ممكن است ايراد و اشكال وارد باشد - من در اين مورد هيچ قضاوتى نميخواهم بكنم - ممكن است كسى به يك شخصى يا به يك كارى ايراد داشته باشد؛ منتها بايد توجه كنيم كه مسائل را اصلى - فرعى كنيم. مسائل درجه‌ى دوم جاى مسائل اصلى را در انگيزه‌هاى ما، در همت ما، در صرف انرژى‌اى كه ميشود، نگيرد. من عرضم فقط اين است؛ والّا من نه اعتراض ميكنم به اينكه شما چرا از زيد يا عمرو خوشتان مى‌آيد يا بدتان مى‌آيد؛ نه، ممكن است خوشتان بيايد، ممكن است بدتان بيايد - ايرادى ندارد - و نه اعتراض ميكنم كه چرا آن ايراد را يك وقت به شكلى كه يك مفسده‌اى نداشته باشد، بر زبان آورديد؛ آن هم به نظرم اشكالى ندارد. فقط توجه كنيد كه اين جاى مسائل اصلى را نگيرد. مسائل اصلى ما چيزهاى ديگرى است. »

(بيانات در ديدار دانشجويان در یازدهمین روزماه رمضان امسال)


مساله اصلی ما از همان اول هم مشخص بود: نابودی مظاهر ظلم و ظلمت و افراشتن پرچم اسلام ناب محمدی (ص) در سر تا سر جهان

در این وانفسایی که به نظر می رسد برخی از جریانات در داخل همیشه قصد دارند مسائل فرعی و حاشیه ای را بزرگنمایی کنند و ملت را از مسائل اصلی غافل کنند و بعضی وقت ها هم ناخواسته خود ما چنین کاری می کنیم؛؛

حداقل جبهه خودی نباید فعلاً درگیر مسائل فرعی شود. گرچه بعضی مسائل فرعی اهمیتش به جای خود است اما فعلاً دستاوردی به جز دوری از اصول برای ما نخواهد داشت.
تا وقتی بسیج جهانی مستضعفین را در سرتاسر عالم تشکیل نداده ایم هنوز کاری نکرده ایم...

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا